رئیس قوه قضاییه: باید یک دفاع بازدارنده انجام دهیم که دشمنان در آینده به خود اجازه تکرار جنایات غزه را ندهند-راهبرد معاصر

رئیس قوه قضاییه: باید یک دفاع بازدارنده انجام دهیم که دشمنان در آینده به خود اجازه تکرار جنایات غزه را ندهند

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: بسیاری از مردم جهان در کشور‌های مختلف بیدار شدند، اما کافی نیست و باید قدم‌های بلندتر برای افشای واقعی این افراد برداریم. صرفاً در ظاهر می‌گویند که قصد آتش بس دارند، اما در همان زمان کار دیگری می‌کنند. باید همه دست به دست هم دهیم و یک دفاع بازدارنده کنیم و اقدامی که در آینده نیز دشمنان به خود اجازه تکرار ندهند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۲۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس قوه قضاییه گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و یک دفاع بازدارنده کنیم و اقدامی که در آینده نیز دشمنان به خود اجازه تکرار ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری که صبح امروز در تهران برگزار شد، بیان کرد: یاد شهید گرانقدر و شناخته شده جبهه مقاومت فلسطین و حماس اسماعیل هنیه و همچنین شهید فواد شکر از حزب الله لبنان سردار سرافراز اسلام سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و امیرعبداللهیان و همه شهدای این جبهه را گرامی می‌دارم.

محسنی اژه‌ای افزود: همچنین باید یادی از بنیان گذار این نظام امام خمینی (ره) کنم که بیش از ۶٠ سال پیش خطر رژیم صهیونیستی را به مردم داد این رژیم غاصب صرفاً برای مردم فلسطین خطر نیست بلکه فراگیر است. طول عمر با عزت رهبری را از خداوند متعال خواستارم که همیشه به طور ویژه از جریان مقاومت لحظه‌ای غافل نشده و کوتاهی نکردند و توانستند بسیاری از جریان‌های پراکنده را به وحدت برسانند. امروز جریانی از همه طوایف در مقابل ظلم و ظالم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایستادند و این رژیم را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نشست امروز مصادف با روز حقوق بشر اسلامی برگزار شده است گفت: انسانی که خداوند به او کرامت بخشیده، انسانی که می‌تواند نور باشد و برای محیط و دیگران نورافشانی کند و انسانی که می‌تواند با عمل صالح محیط زیست انسان‌ها را توأم با صمیمیت و صلح و آرامش و بستری برای رسیدن انسان به کمال عالی فراهم کند همین انسان می‌تواند در بستر حیوانیت قرار بگیرد و ظلم را در جهان حاکم کند. ما همه منتظر منجی هستیم و برای آن روز به همه مجاهدین در مسیر حقیقت کمک می‌کنیم تا این جهان را از همه خون‌هایی که به ناحق ریخته شده نجات دهیم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: بسیاری از مردم جهان در کشور‌های مختلف بیدار شدند، اما کافی نیست و باید قدم‌های بلندتر برای افشای واقعی این افراد برداریم. صرفاً در ظاهر می‌گویند که قصد آتش بس دارند، اما در همان زمان کار دیگری می‌کنند. باید همه دست به دست هم دهیم و یک دفاع بازدارنده کنیم و اقدامی که در آینده نیز دشمنان به خود اجازه تکرار ندهند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز وظیفه بسیار سنگینی داریم و مجموعه‌های حقوق بشر اسلامی یکی از وظایفی که دارند این است که مردم را با قرآن آشنا کنیم و بگوییم اندیشکده‌های غربی که اینگونه انسان را می‌کشند چه تعریفی از انسان دارند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ۱۰ ماه است که قریب به ۴۰ هزار نفر را در یک نقطه کوچک شهید و ۹۱ هزار نفر را مجروح و مصدوم کرده‌اند، خانه و کاشانه اینها را ویران کردند و سرزمین آنها را از بین بردند و هزاران هزار نفر آواره شده‌اند و حتی دارو و درمان از آنها مضایقه شده است. این‌چه سازمان‌های مدافع حقوق بشری است، در بسیاری از کشور‌ها و حتی در کشور‌های پشتیبان جنایات صهیونیست‌ها از جمله آمریکا مردم بیدار شده‌اند، اما کافی نیست و فعالان حقوق بشر باید جنایات صهیونیست‌ها را باید افشا کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: زمانی که صحبت از صلح و آتش‌بس است بیشترین بمب‌ها را روانه غزه می‌کنند. مدافعان دروغین حقوق بشر به بهانه دفاع بشر زیرساخت‌های کشور‌ها را از بین برده‌اند و جنایت کرده‌اند که باید اینها افشا شود و باید مقابل این جنایت‌ها دفاع بازدارنده صورت بگیرد تا ادامه جنایت‌ها برایشان میسر نباشد و چنان بازدارنده باشد که در آینده دیگر مرتکب نشوند.

محسنی اژه‌ای گفت: مقام معظم رهبری گفتند که کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اسلامی تجارت خود را قطع کنند که باید نسبت به آن اهتمام داشتند. این را هم بدانید اگر اینها در غزه پیروز شوند فقط به آنجا اکتفا نمی‌کنند و بعد نوبت لبنان و جای دیگر و جا‌های دیگر است. / جماران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار